Ne csak a testünkre, az agyunkra is vigyázzunk!

5+1 agykarbantartó étel

Edzés előtt és után természetesen figyelni kell a testünkre. A bemelegítés nagyon fontos része az edzésnek, hiszen testünket fel kell készíteni a nagy igénybevételre, és az edzés utáni nyújtás is elengedhetetlen.  Megfelelő mennyiségű folyadékra és tápanyagra van szüksége a szervezetünknek ahhoz, hogy egészségesen és sérülésmentesen tudjunk mozogni.

Érdemes azonban az agyunkra is odafigyelni, hogy elménk is egészséges maradjon. Mivel érhetjük ezt el? Rengeteg könyvet, gyakorlatot lehet már olvasni az agytornáról, de pár egyszerű étellel is vigyázhatunk épségére. 

  1. Gomba 

A gomba segíti az agy munkáját, mivel az agy oxigénnel való ellátottságában segédkezik, emellett csökkenti az enyhe kognitív károsodást amely a rendszeres öregedés és a tényleges demencia közötti kognitív hanyatlás közötti szakasz, így csökkenti az Alzheimer- kór kockázatát is. Szerencsére a gombát minden évszakban és az összes zöldségesnél be tudjuk szerezni, és a magyar konyha egyik alapanyaga is, így recepteket is könnyen találhatunk.

2. Étcsokoládé

Az étcsoki fokozza a vér áramlását az agyban valamint  javítja a memóriát. Naponta egy-két kocka étcsoki fogyasztása ajánlott, több azonban már ártalmas lehet. Minél több kakaó van a fogyasztott csokoládéban, annál jobban támogatja a kognitív működést, a memóriát, a hangulatot és testünk védekezőrendszerét.

3. Áfonya

A  gyümölcs jelentősen megnöveli mind a tanulási képességet, mind a motoros funkciók teljesítő képességét. Sajnos télen az áfonyát horror áron lehet kapni egy-két szupermarketben, ezért nyáron érdemes lefagyasztani, hogy egész évben ehessük.

4. Kávé

Sok tanulmány foglalkozik a  napi kávébevitel és az agyi egészség között kapcsolattal, legfőbb eredményként kimutatták, hogy azoknál az embereknél, akik rendszeresen fogyasztottak kávét (napi 2 csésze), körülbelül 16 százalékkal kisebb lett az esélye annak, hogy kialakuljon az Alzheimer-kór, a demencia vagy más szellemi leépüléssel járó agyi megbetegedés.

5. Hal

Halat érdemes enni, hiszen rendkívül gazdag Omega-3 zsírsavakban, amelyeknek eszméletlen jó hatása van az agyunkra és a szervezetünkre egyaránt. Sajnos a szervezetünk nem képes előállítani, ezért csak táplálkozással tudjuk bevinni. Segít csökkenteni  a szívinfarktus kockázatát, serkenti az agyat, és mentálisan frissít, kell ennél több?

6. Avokádó

Az avokádó több mint 25 alapvető tápanyagot tartalmaz, így néhányan a világ legegészségesebb ételének tartják –  amellett, hogy iszonyat finom. Serkenti az agyműködést. és fogyasztásával csökkenthetjük az Alzheimer-kór kialakulását. A gyümölcsöt a trópusi országokban termesztik, azonban már itthon is be tudjuk szerezni a legtöbb szupermarketben.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

négy × kettő =

X