Defektjavítás

Defektjavítás

Korábbi cikkünkben már foglalkoztunk a kerékpárbelső cseréjével, de most megmutatjuk, mit kell tenni, ha a defektes belsőnket javítani szeretnénk.

Először is pár szó a defektek típusairól. Talán a leggyakoribb eset a szúrásos-vágásos defekt. Ez az, amikor szúrós tüskén, vagy üvegszilánkon keresztülhajtva egy kisebb lyuk, vagy vágás keletkezik a kerékpárbelsőn. 

Kép forrása: bikepro.hu

Ezt egy javítókészlettel könnyen tudjuk orvosolni, de előtte figyeljünk rá, hogy a külsőgumiból annak átvizsgálását követően távolítsuk el a defektet okozó idegen tárgyat, hogy a javítás után ne ismétlődjön meg a baj. Előfordul még az úgynevezett felütéses defekt, amikor nem megfelelő, a kelleténél alacsonyabb a keréknyomásnál a gumibelsőt gyakorlatilag kicsípjük. Ennek jellegzetessége, hogy a belsőn párhuzamosan két lyuk (kígyóharapás) keletkezik.

Kép forrása: bikepro.hu

Ennek javítása szintén történhet defektjavító készlettel, ha nem túl széles a sérülés. Lehet még durrdefektünk, amit szálszakadásos külső gumi, túlfújt belő, vagy félrecsúszott felniszalag szokott okozni általában. Ilyenkor legtöbbször javíthatatlan állapotba kerül a belső, ha túl nagy és széles a roncsolódás, akkor nem javítható, cserélni kell.

Kép forrása: bikepro.hu

Most térjünk rá a javításra. Miután kivettük a sérült kerékből a gumibelsőt első feladat a sérülés helyének meghatározása. Pumpáljunk levegőt a gumibelső és közel hajolva kezdjük el forgatni. Hallani és érezni is lehet a kiáramló levegőt. Ha ez nem segítene beazonosítani a sérülés helyét, akkor helyezzük a felfúlt belsőt egy vödör vízbe és úgy kezdjük el forgatni. A lyukat a kiáramló levegőbuborékok fogják jelezni, ami így már jól látható.

Ha már lokalizáltuk a sérülést, akkor jól láthatóan jelöljük meg a helyét filctollal. Ha nedves volt a belső a vizes lyukkeresés miatt, akkor előtte töröljük szárazra. Ha maradt levegő a belsőben akkor ereszd le teljesen. Ezt követően a megjelölt helyen a javítókészletben található dörzspapírral csiszold fel a lyuk körüli részt. Erre azért van szükség, mert ez teszi jól ragaszthatóvá a felületet, és meg is tisztítja. Ha ezzel megvagy, akkor közepesen vastag rétegben vidd fel a folt helyére a vulkanizáló oldatot és hagyd száradni 3-5 percig. Akkor jó, ha a felülete matt lesz.

Ha ezzel megvagyunk, akkor helyezzük rá az alumínium fóliáról frissen lehúzott foltot és 2-3 percig nyomjuk rá erősen, majd távolítsuk el a külsején lévő celofánt is.

Ha ezzel a művelettel megvagy, akkor mehet vissza a belső a helyére és egy pumpálás után már gurulhatunk is tovább.

A fent leírt folyamatot videón is megnézhetitek :

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

kettő × öt =

X